Ozdoby last minute / DIY Papierowy gwiazdy

Przez cały rok przypinam na Pintereście rzeczy, które mi się podobają, których chcę spróbować i które chcę zrobić, niestety większość zostaje zapisana na zawsze i nigdy nie zostaje zrealizowana. Jednak, gdy  po prawie miesiącu, tuż przed świętami zwiędły mi świerki, które zdobiły kręgi na oknach, postanowiłam wykorzysta pomysł na papierowe gwiazdy, gdyż zielone ozdoby zdążyły się mi już znudzić Wykonanie jest proste, efekt bardzo przyjemny dla oka, dlatego postanowiłam podzielić się nim, to świetny pomysł na wykorzystanie resztek papieru do pakowania, czy fajna alternatywa do wspólnego spędzania czasu tuż przed świętami. 

DO WYKONANIA GWIAZD BĘDĄ POTRZEBNE
- papier
- nożyczki z ostrym zakończeniem (ja niestety nie miałam, przez co mam nierówne ozdobne romby w środku)
- ołówek
- kleju szybkoschnące / na gorąco lub zszywacz i zszywki
- sznurek ozdobny lub nitki

Aby wykonać jedną gwiazdę, wytnij dwa kwadraty tej samej wielkości (im większe, tym większa będzie gwiazda), może to być każdy rodzaj papieru, nawet resztki tapety.

Następnie złóż obie kartki, aby zagięcia przypominały akordeon. Jeśli używasz papieru zdobionego z jednej strony,  zagięcia powinny być identyczne, aby łatwiej złożyć gwiazdę. 

Teraz złóż "harmonijkę" na pół i odetnij róg. Opcjonalnie można wyciąć trójkaty, romby, które stworzą element ozdobny.

I najtrudniejsze, złożenie równo obu części i związanie ich sznurkiem lub nitka. Następnie delikatnie otwieramy zagięcia i dopasowujemy części, które będziemy sklejać (lub spinać zszywką). Spinamy lub kleimy wszystkie cztery części... 

I gotowe! Prawda, że to banalne? Życzę Wam udanych świat, rodzinnych, spędzonych w wesołej atmosferze, bez zmartwień i trosk. 

Pozdrawiam Karolina :)

Komentarze