DIY: Kubek do przechowywania

Dziś zapraszam na szybki projekt DIY, dzięki któremu szklane opakowanie po Nutelli zamieni się w kubek do przechowywania różności :)  ...


Dziś zapraszam na szybki projekt DIY, dzięki któremu szklane opakowanie po Nutelli zamieni się w kubek do przechowywania różności :) 

Do wykonania potrzebne są:
- farby w sprayu: biała jako podkład + wybrany kolor
(ja mam białą matową i połyskującą; wykorzystam tylko matową);
- szklanka po Nutelli, lub inna z przejrzystego szkła;
- papier do zabezpieczenia miejsca pracy;
- zabezpieczająca maseczka na usta i nos.

Zadanie powinno wykonywać się w pomieszczeniu, gdzie nie będziemy przebywać po zakończeniu malowania, oraz które ma dostęp do świeżego powietrze, abyśmy mogli je dobrze wywietrzyć. Farby w sprayu mają specyficzny zapach, oraz zawiera substancje szkodliwe dla zdrowia.


Po zabezpieczeniu obszaru pracy papierem (najlepiej podłoża i ewentualnych ścian), stawiamy na nim do góry dnem szklankę i nakładamy cienką warstwę farby, starając się równomiernie pomalować każdą ze stron. Grubsza warstwa powoduje, iż farba spływa i zostawia zacieki. Zostawiamy do wyschnięcia najlepiej ok 6h (czas zależy od wentylacji i temperatury pomieszczenia). Jeżeli postawicie - tak jak ja - na matową białą farbę, na pierwszą warstwę nakładacie kolejno 2gą i 3cią w odpowiednim odstępie czasu, czyli po wyschnięciu uprzedniej warstwy :) Po tym czasie macie gotowy pojemnik.
*Jeśli jednak nie chcecie matowego, ale wciąż pojemnik ma być biały; jako 3cią warstwę należy nałożyć farbę połyskującą.
*Jeśli natomiast zależy wam na innym kolorze słoiczka; jako drugi i trzeci raz malujecie wybranym przez siebie kolorem, należy pamiętać jednak, że pierwsza warstwa musi być biała i matowa, by kolor nie spływał, był żywy i wyrazisty. W tych przypadkach także stosujemy się zasady nakładania kolejnych warstw po wyschnięciu uprzedniej. 

W taki prosty sposób uzyskujemy słoiczek w wybranym kolorze :) Według upodobań możemy go ozdobić np. przewiązać wstążka; lub namalować wzór/y farbami akrylowymi; okleić naklejkami, czy ozdobnymi taśmami - po takich dodatkowych zabiegach należy jednak spryskać lub pomalować szklankę bezbarwnym lakierem, by można było ją myć. 

Mam nadzieję, że mój pomysł przypadnie wam do gustu :) A może zainspiruje do innych przedsięwzięć.  

*Nie należy czyścić w zmywarce.

Oto i efekt mojej pracy :) Biała matowa szklanka, którą widzieliście już w poście o pędzlach HAKURO  <zapraszam tutaj>. Wykorzystuje ją jako pojemnik na pędzle i inne różności :) 





 ↓↓ OBSERWUJ BLOGA, JEŚLI CHCESZ BYĆ NA BIEŻĄCO Z POSTAMI ↓↓

PODOBNE POSTY

19 komentarze

  1. bardzo ciekawy pomysł :)
    muszę przetestować !

    OdpowiedzUsuń
  2. a gdzie można kupić takie farby w sprayu? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W każdym sklepie budowlanym, łącznie z marketami typu Obi; w większych supermarketach (moje są z tesco ekstra) i niektórych sklepach papierniczych :)

      Usuń
  3. Bardzo ciekawy pomysł, zapiszę sobie, może jakoś w najbliższej przyszłości zrobię coś takiego, bo moja szuflada pęka w szwach ;)

    PS. Mogłabyś wyłączyć weryfikację obrazkową, byłoby znacznie łatwiej komentować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam!
      I gorąco dziękuję za informacje; nawet nie zdawałam sobie sprawy, ze mam ją włączoną :p

      Usuń
  4. nieźle... czemu ja nie wpadam nigdy na takie pomysły :/

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny pomysł! :)

    Mogłabyś poklikać w linki do choies w moim ostatnim poście? bardzo proszę, zależy mi na tej współpracy :)

    pomożesz?- jeśli tak koniecznie mi napisz w komentarzu pod postem :)

    POZDRAWIAM!
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  6. super!:)

    proszę o kliknięcie w linki, z góry dziękuję za pomoc;)
    http://karina-kaarina.blogspot.com/2014/11/autumn-with-choies.html

    OdpowiedzUsuń
  7. super!:)

    proszę o kliknięcie w linki, z góry dziękuję za pomoc;)
    http://karina-kaarina.blogspot.com/2014/11/autumn-with-choies.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda super :) i jest proste do zrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo prosty i fajny pomysl, zainspirowalas mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Po co kupować w Ikei, skoro można zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny pomysł, ja bym dodała jeszcze troszkę koloru ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. też bym dodała jakiś akcent w postaci innego koloru :)
    ale jest ładny:)
    http://westeris.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

@weemini